יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

חדשנות שיתופית כגורם מרכזי לצמיחת רווחים בלמעלה מ 20%


  
חדשנות שיתופית

 כמפתח ראשי בצמיחה עתידית של כל עסק וארגון

המספרים בעולם עגומים: רק 13% (שהם 1.3 מיליארד) מהעובדים במשרה מלאה בעולם, באמת אכפתיים ומעורבים בעבודה. זאת על פי חברת גאלופ, החוקרת ומנתחת מקומות עבודה גלובליים ומפיקה תובנות למנהיגים עסקיים ברחבי העולם.

במאמצי הצמיחה של הארגון שלך ניתן לסמוך על משאבים קיימים מצד אחד: כישורי העובדים, יכולתם היצירתית, רעיונותיהם וניסיונם המצטבר.
מצד שני, בהישג ידך כלים, שיטות, תהליכים ויכולות, המאפשרות התפתחות וחדשנות.
אבל מה הוא הגורם המחבר, המניע והמלכד את כולם?

מעורבות ואכפתיות עובדים מתרחשת כאשר האנשים שמרכיבים את הארגון מרגישים מועצמים. כאשר הם מאמינים שיש להם תפקיד פעיל בהפיכת רעיונות לערך והם בעלי אחזקות בשווי התוצר, כלומר חלק מחדשנות שיתופית.

במובן זה, מעורבות עובדים מייצרת חדשנות, יחד עם זאת חדשנות שיתופית בארגון הוכחה כמייצרת יותר מעורבות ואכפתיות של העובדים, וללא ספק תגדיר את עתיד החברה שלך. לכן את ה"חדשנות המסורתית" מומלץ להמיר ב"חדשנות שיתופית".

את התרומה לתחושת החדשנות השיתופית של העובדים ומעורבותם במקום עבודתם, אנו יכולים למצוא בתשובות העובדים לסקר Q12 של גאלופ  (סקר שבדק הערכה של מעורבות עובדים).

להלן מספר תשובות של עובדים במקומות רגילים ובאגונים בהם מתקיימת חדשנות שיתופית:

מקום עבודה רגיל
מקום עבודה בו מתקיימת חדשנות שיתופית
אני יודע מה מצופה ממני בעבודה
אני מבין את אתגרי החברה טוב יותר ויודע את הדרכים בהם אני יכול תרום
יש לי את הציוד והחומרים לבצע את עבודתי
אני יכול לחלוק את צרכי ולהציע הצעות ייעול להעלאת תפוקת ואיכות עבודתי
יש לי את האפשרות לעשות עבודתי היטב כל יום
הוזמנתי לפעול לפי איך שאני מאמין ולפתח את כישורי כדי לסייע בהצלחתי כיחיד ובהצלחת הצוות שלי
בשבעת הימים האחרונים נאמרה לי מילה טובה על עבודתי
רעיונותיי ותובנותיי מוערכים, נשקלים, מועשרים ע"י עמיתים וזוכים להכרה בתוך ומחוץ לחברה
נראה שהאחראי עלי או מישהו בחברה אכפת לו ממני
יוזמות החדשנות והמטרות שההנהלה משתפת בהם מאפשרות לי לאתגר עצמי
בעבודה נראה שדעותיי נחשבות
כל אחד מוזמן להשפיע על בניית עתידה של החברה
בששת החודשים האחרונים דיברו איתי על התקדמותי
אני מרגיש מוטיבציה לחפש דרכים חדשות וטובות יותר לקדם את עבודתי
בשנה האחרונה היו לי הזדמנויות ללמוד ולצמוח
ככל שנעשיתי מעורה באתגריה המרכזיים של החברה אני מבין איך אני יכול להתפתח ולהשפיע



הממצאים מצביעים על כך שחברות נהנות מיתרונות רבים יותר, ככל שרמת מעורבות הצוות עולה: עובדים אכפתיים ומעורבים הם יעילים יותר, עובדים שעות רבות יותר ומשקיעים מעבר לנדרש.
חברות עם עובדים אכפתיים ומעורבים הציגו בבדיקת אמצע שנה (במחקר הנ"ל) דירוגי לקוחות גבוהים יותר ב- 10%, צמיחת רווחים ב- 22% יותר, גידול של 21% בפריון ועליית מדד האיכות ב- 41% - בהשוואה לממצאי הרבעון הראשון באותה שנה.

מנהלים מצליחים וצוותי משאבי אנוש הבינו והפנימו את קשר התשוקה - ביצועים מזה שנים רבות. והחל משנת 2000, המיקוד של הניהול החל להשתנות. ארגונים הבינו את הצורך לאפשר לכישורים ולכישרונות העובדים להשתחרר ולפרוץ על מנת לתדלק צמיחה בת קיימא בהדרגה. מנכ"ל, הנהלה בכירה, מנהלי עסקים וכל העובדים מוזמנים להצטרף למאמץ ההתפתחות.

חדשנות - הופכת להיות העבודה של כולם ולא רק נחלתו של צוות פיתוח!

ההשקעה ב"להשקיע יותר בעובדים שלך" כדי שיהיו אכפתיים ומעורבים, שיתרמו למציאת מוצרים ושירותים חדשים וטובים יותר - תשתלם.
התחזיות מצביעות כי בחמש השנים הבאות, החברות החדשניות ביותר בעולם תגדלנה בשיעור של כ- 62%, בהשוואה ל- 21% בעסקים הממוצעים, לפי ניתוח ממצאי סקר
 Global Innovation  לשנת 2015.


כדי לבסס יחסי חדשנות שיתופית נכונה וארוכת טווח אני ממליץ:

בחרו אתגרים משמעותיים - מצאו אתגרים ספציפיים ורלוונטיים. אנשים חייבים להזדהות עימם, והם צריכים להיות בעלי זיקה לעסק שלך בפועל או לאתגרים אסטרטגיים עתידיים.

השתמשו בשונות וברב גוניות של העובדים - תנו להם לתרום לא רק עם רעיונות שלהם, אלא גם על ידי הערכת רעיונות של אחרים. זה מאפשר לכולם הזדמנות להתבטא.

השתמשו במנגנונים חברתיים ובמשחקים והנאה- בחרו פלטפורמה נגישה וקלה לשימוש. טכניקות משחק יעזרו לכם לייצר הנאה והשתתפות רציפה ולפתח מחויבות לשימוש מתמשך בנוהג זה. משחוק יכול להוות תפקיד מוביל בהנעת אנשים ולשכנע אותם ל"קפוץ למים" ולהביא ערך מוסף ליוזמות שלכם.

הגדירו תמריצים מתאימים ומנגנוני תקשורת – חשוב להקפיד לתכנן תכנית תמריצים משמעותית ומושכת, כולל פרסים והכרה, ואפיקי תקשורת יעילה המבטיחים את מודעות קהילת העובדים להצלחות. תוכנית כזו ממקסמת את ההשתתפות ומעודדת שיתוף פעולה.

האתגר הגדול ביותר הניצב בפני מנהלים- היום ובשנים הבאות - הוא איך לרתום את כשרונם הניהולי לייצר חדשנות שיתופית המייצרת מעורבות עובדים ואכפתיות שתשרוד לאורך זמן. מערבות כזו הופכת להיות השריר המניע מאחורי החדשנות, ושניהם פועלים יחדיו כדי להבטיח החברה את העתיד הכללי המוצלח של הארגון.

לתאום פגישת הכירות והבנה כיצד לפתח ולשלב חדשנות שיתופית ומעגל חדשנות מתחדש בחברתך התקשר/י עוד היום


לקבלת מאמרים נוספים בנושא ישירות לדוא"ל שלכם, מלאו את הפרטים והירשמו.
מתחייב שפרטיכם לא ישמשו לדבר אחר ולא יועברו לאחרים



* שם:
* דוא"ל:


אשמח לעמוד לרשותכם 
 
איציק מידן
מומחה להטמעת חדשנות, הכשרת עסקים, מנהלים ועובדים
כיצד לייצר רעיונות חדשים להגדלת ערוצי הרווח בדגש חיסכון
ושימוש חוזר במשאבים קיימים














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה