יום שלישי, 5 בינואר 2016

ניהול חדשנות: כיצד בוחרים את הרעיון החדש הנכון ?


ניהול חדשנות
כיצד בוחרים את הרעיון החדש הנכון מבין רעיונות רבים?
העלאת רעיונות חדשים הם לפעמים החלק הקל. קבוצה העלתה במהלך  סדנה אחת 400 רעיונות עסקיים חדשים. אך איך בוחרים את הרעיון הנכון מבין כולם?
1.      אל תאיצו בעצמכם, קחו את הזמן שלכם. אתם חייבים לבלות 2/3 מזמנכם בתהליך בחירת הרעיון הנכון ו 1/3 בלייצר הרבה רעיונות חדשים ולא ההיפך. רעיונות מבטיחים הם כמו יהלומים לא מלוטשים, הנראים כמו אבן רגילה אך יבריקו בסוף התהליך. אתם חייבים לקחת את הזמן על מנת ללמוד לזהותם, גם אם הדבר דורש מספר מפגשים.

2.     סגלו לעצמכם חזון ברור של מה שאתם רוצים. איך תוכלו לבחור רעיון אם אינכם יודעים מה אתם מחפשים? במיוחד כאשר התמקדות, בחירה ושיפור רעיונות הם תהליך קבוצתי. אתם צריכים לחלוק חזון משותף שאתו אתם רוצים להתקדם ואליו שואפים. השתמשו בקריטריונים ברורים כדי להגדיר את הרעיונות הנכונים שאתם מחפשים.

3.     ראו את הדברים מנקודת מבטו של הלקוח. בבחירת הרעיונות הנכונים חשוב מאד לבקר ולאתגר את הרעיונות מנקודת הראות של הלקוח. הרעיונות הנכונים ייבחרו על סמך תשובותיהם ותגובותיהם.

4.     יצרו מהרעיון מיני מקרה עסקי חדש. רעיונות הם לפעמים מאד מעורפלים עבור מקבלי החלטות כדי לקבל החלטה. הם רגילים לסיטואציות עסקיות ברורות: אסטרטגיות, תוכניות עסקיות, פרסומות מסחריות לכל מהלך חדש... לכן חובה להפוך את הרעיון למקרה של מיני עסק חדש, תוך שימוש בכלים הנ"ל כדי להנגישם בצורה ברורה לאלה שהחזון שלהם ויכולות המעוף שלהם שונות משלכם.

5.     ייצרו מפת דרכים של היתכנות. חברות חייבות וצריכות לפתח רעיונות חדשניים ואטרקטיביים מצד אחד אך בעלי היתכנות למימוש בטווח הקצר מהצד השני. לכן עליכם לבחור רעיונות המשלבים אטרקטיביות עם היתכנות גבוהה. זכרו כי החדשנות לבדה לא תצליח לחדור את השוק. בנו מפת דרכים שתתמוך ברעיון או בשירות החדשני שלכם.

6.     לא, אל תתחלקו לקבוצות ואל תחלקו בניכם את הרעיונות. מהלך כזה יגזול מכם שעות רבות וכוחות מיותרים בשיחות על רעיונות לא רלוונטיים. במקום זאת בקשו מכל משתתף לבחור 2 רעיונות: אחד אבולוציוני (המבוסס על רעיון קיים) ואחד מהפכני מרשימת הרעיונות. בצורה זו תצמצמו ותרכזו מספר כיווני רעיונות בשלב המיקוד. לבסוף בחרו את ה 10 המתאימים ביותר למטרה שהוגדרה מראש. בשלב הבא מפתחים כל רעיון למפת דרכים רעיונית ולקונספט רעיוני. לוקחים מספר ימים לשיפור הקונספטים וכעבור מספר ימים נוספים בוחנים את הרעיונות על קבוצות ניסוי.


לקבלת מאמרים נוספים בנושא ישירות לדוא"ל שלכם, מלאו את הפרטים והירשמו.

מתחייב שפרטיכם לא ישמשו לדבר אחר ולא יועברו לאחרים





* שם:
* דוא"ל:














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה